donderdag 6 februari 2014

Klachtenbrief, klas 3


Merel Kämper
Nieuwe Hoven 62
4205 BD  GORINCHEM

Gorinchem, 6 februari 2014

M. Woudstra
Oude Gracht 31
2011 GL  HAARLEM

Betreft: Slechte service


Geachte heer Woudstra,

Met deze brief wil ik u laten weten dat ik zeer ontevreden ben over de service en klantvriendelijkheid in uw winkel, Hamster BV.

Afgelopen oktober was in uw winkel een mooie aanbieding van een goed paar schaatsen, merk Viking. Dit paar schaatsen was afgeprijsd naar € 100,00. Een mooie prijs voor een goed paar schaatsen! Helaas was dit paar Viking schaatsen op het moment dat ik de winkel bezocht niet meer in mijn maat voorradig. Gelukkig werd mij echter toegezegd door één van uw verkopers dat er een paar in mijn maat besteld zou worden.

Weken hoorde ik niets meer. In november bezocht ik daarom zelf nog maar eens uw buitensportwinkel. Navraag bij de verkoper leerde mij dat vergeten was mijn bestelling door te geven en dat inmiddels het door mij gewenste type Viking schaatsen volledig was uitverkocht! Ik zag mij genoodzaakt een ander paar schaatsen te kopen, van het merk Kootstra. Deze schaatsen waren echter met een prijs van € 125,00 duurder dan het paar dat ik dacht besteld te hebben. Aangezien dit de schuld van de verkoper was, leek het mij zeer redelijk als ik het nieuwe paar voor dezelfde prijs als de Vikingschaatsen zou krijgen. De verkoper weigerde dit echter en omdat ik echt nieuwe schaatsen nodig had, ben ik uiteindelijk maar met tegenzin akkoord gegaan.

Bij de eerste training op mijn nieuwe Kootstra schaatsen trok ik echter al de veterbevestiging van de linker schoen kapot! U begrijpt dat ik nu nog meer baalde van de nalatigheid en klantonvriendelijkheid van uw verkoper. Ik ben direct de volgende dag teruggegaan naar de winkel met mijn schaatsen. Uw verkoper bood aan de schaatsen te repareren, maar ik wilde graag mijn geld terug. Hij weigerde dit en bood mij in plaats daarvan een tegoedbond aan, die ik binnen twee maanden in uw winkel zou moeten besteden.

U begrijpt na bovenstaande wel dat ik hier in het geheel niet over te spreken ben. De manier waarop ik behandeld ben is in het geheel niet klantvriendelijk. Via deze brief verzoek ik u om uw verkoper hierop aan te spreken. Uiteraard wil ik graag het volledige aankoopbedrag terug ontvangen.

In afwachting van uw spoedige reactie.

Hoogachtend,

Merel Kämper

1 opmerking:

  1. Hoi Merel,

    Ten eerste zou ik willen zeggen dat dit echt een heel goede brief is. Je bent vriendelijk gebleven tegen M. Woudstra, maar hebt toch duidelijk je klachten naar voren gebracht en gezegd wat er gedaan moest worden. Goed gedaan! Ook heb je veel goed geformuleerde en beleefde zinnen gebruikt. De brief is duidelijk en goed geschreven. Ik vind dit eenvan je de beste opdrachten die je tot nu toe hebt gemaakt. Nogmaals, goed gedaan.

    In de opmaak zit een fout. Je hebt de datum en plaats tussen de gegevens van de verzender en ontvanger geplaatst. Deze moet er echter onder. Let de volgende keer op de opmaak van de brief.

    De inleiding vind ik iets te kort. In de theorie van de klachtenbrief stond dat de inleiding de aanleiding voor de klacht en de precieze beschrijving moest bevatten en de datum en plaats moesten worden genoemd. In jouw inleiding staat echter alleen maar de klacht, in de middenstuk staat de verdere informatie. Lees de opdracht en de theorie de volgende keer goed
    door!

    "een mooie aanbieding van een goed paar schaatsen, merk Viking" is en deel van de zin de tweede alinea. Het stukje ", merk Viking" staat hier heel los van de zin. Deze zin kan meer een geheel worden door simpelweg het woordje "van" toe te voegen. " Een mooie aanbieding van een goed paar schaatsen van het merk Viking" klinkt meer als een geheel.

    De derde zin in de derde alinea vind ik een beetje raar klinken. "Navraag bij de verkoper leerde mij dat vergeten was mijn bestelling door te geven en dat inmiddels het door mij gewenste type Viking schaatsen volledig was uitverkocht!" Bij het stukje "dat vergeten was" zou ik het woordje "er" toevoegen, zodat je de zin "dat er vergeten was" krijgt. Dit vind ik wat soepeler lezen.

    En als laatste had er volgens de theorie van een klachtenbrief in het slot het gewenste termijn voor het verhelpen van de klacht moeten staan. Nogmaals, lees de theorie en de opdracht goed door.

    Ondanks een paar kleine fouten, is dit een van de beste opdrachten die je hebt gemaakt tot nu toe.

    Groetjes Natalie

    BeantwoordenVerwijderen